Error games
Email : D.town@seznam.cz
WWW : errorgames.wz.cz
Rozhovor se Zdeňkem Vídeňským
Dnes vám nabízíme rozhovor se začínajícím českým autorem freeware her Zdeňkem
Vídeňským,člena tvůrčího kolektivu Error Games, jejichž hru, která je prvotinou
a kterou je vynikající adventura „Klášter na kraji lesa – očistné putování“ vám
exkluzivně přineseme příští čtvrtek 6.7.2011. Pokud se tedy chcete dozvědět více
z jeho soukromí, potom se to z tohoto jeho dnešního rozhovoru jistě rádi
dozvíte. Není mnoho českých autorů, kteří dokázali, navíc svoji vůbec první hru,
dovést k naprosté dokonalosti, Zdeňkovi Vídeňskému se to však stoprocentně
povedlo. Pojďme se tedy společně spolu podívat do jeho autorské kuchyně.
Jak jinak bych mohla začít, než abys nám sebe představil?
Ahoj, jmenuji se Zdeněk Vídeňský, je mi 19 let a studuji
informatiku na Obchodní akademii ve Znojmě.
Vím, že máš svoje vlastní stránky, co bys nám o nich
pověděl?
Stránky knkl.wz.cz jsem stvořil výhradně pro hru Klášter na
kraji lesa tak před měsícem, kdy už byla téměř hotová. Původně bylo o hře psáno
na stránkách errorgames.wz.cz, ale protože grafik David Toušek neměl čas je
spravovat a několik lidí už na to upozorňovalo, chopil jsem se toho já a udělal
pár aktualit, aby hráči, které vývoj hry zajímá, měli co číst a byli
přesvědčení, že se hra blíží do zdárného dokončení.
Tvoříš zcela sám, či jste celý pracovní kolektiv, nebo si
vybíráš, byť jen jednorázově nějaké spolupracovníky? Pokud ano, představ nám i
ostatní členy týmu.
Jsem v týmu Error Games, který se
zatím skládá z grafika Davida Touška, který tento tým založil, grafika Patrika
Kudolániho, který je současně i členem animátorského týmu MadMen Pictures a mne
jako programátora a scénáristu
Za štěstí pro
čtenáře považuji skutečnost, že jsem tvoji hru stáhla a zahrála si ji, když jsi
mne před tím o to požádal, považuji ji opravdu za skvost mezi hrami tohoto typu.
Co nám můžeš říci o jejím vzniku?
Klášter na kraji
lesa tu už byl ve flashovém podání v roce 2005, ale pro špatné ohlasy ji zase
tvůrci stáhli. Hrál jsem ji a musím říct, že to bylo dobré rozhodnutí. Já jsem
do styku s Davidem Touškem přišel až v roce 2009, kdy jsem přišel s nápadem, že
bychom mohli tuto hru předělat do Wintermute Enginu. Nějaký čas jsme tvořili, on
mi dal původní kresby scén a postav a já to dával dohromady. Po čase jsem začal
přepracovávat celý scénář a David měl pořád méně času. Dělal jsem i chvíli na
adventuře Čurina, kde jsem hodně naučil a potom to využil také zde. Na fóru jsem
našel i grafika Patrika Kudolániho, jehož práci si nemohu vynachválit. Grafiku a
animace dělá rychle, kvalitně a hlavně ho to baví. Díky němu jsme hru dotvořili
do zdárného konce a jemu a Davidu Touškovi tímto moc děkuju. Do toho projektu
jsem nastoupil jako do zastaveného vlaku, abych ho rozjel a naštěstí se mi to
podařilo, protože není hezčího pocitu, než vidět, že se lidem tahle dva roky
tvořená adventura líbí. Proto bych Klášter na kraji lesa ani tak nenazýval mým
projektem, jako naším projektem.
Jaké jiné hry jsi
doposud ještě stvořil?
Dokončil jsem zatím jenom Klášter na kraji lesa. Jinak jsem žádnou jinou
nedodělal a ani samostatně nezačínal.
Čím hodláš
v nejbližší době překvapit čtenáře?
Nevím jestli v nejbližší době, ale už teď pracuji na scénáři na novou
adventuru, která bude delší, promyšlenější a s více dialogy než Klášter na kraji
lesa.
Zúčastnil jsi se
již nějakých soutěží v oblasti freeware?
Nezúčastnil, protože žádné neznám.
Hodláš se zúčastnit některých příštích
soutěží, a když ano, tak kterých? Jaká témata
z oblasti freeware jsou tvými nejoblíbenějšími, hraješ rád i freeware od
ostatních autorů?
Freeware ani nehraju, protože mně zatím žádná moc nezaujala. Ale co mně
zaujalo jsou adventury od českých amatérských týmů, ale bohužel je jich většina
ještě nedodělaná. Mám na mysli třeba Until I’m Gone od Faraway Studios.
Jaké jsou tvoje
další záliby a koníčky? Co takhle sport, kultura, politika, četba, návštěva kin
a divadel?
Tak kromě programování příležitostně hraju ping pong. V politice jsem
levičák, četl jsem literaturu od Osha nebo Sapkowského. Kino navštěvuju jenom
když mně ten film vážně zaujme a stojí za to na něj jít.
Jaký máš názor na
tak zvané „Rychlo Soutěže“? Chtěl bys některé z nich se zúčastnit, nebo tě to
vůbec neláká?
Tento pojem jsem nikdy ani neslyšel a jak jsem již napsal, o
soutěžení jsem ještě ani nepřemýšlel. Když už teď máme do nějaké soutěže s čím
jít, určitě bych zkusil jít s Klášterem jít dál a potkat lidi, kteří mají stejné
zájmy jako já.
Znáš nějakou
veselou historku, nebo příhodu, se kterou bys chtěl se podělit i s našimi
čtenáři? Pokud ne, tak jaký vtip se ti v poslední době nejvíce líbil?
Veselou historku ani nemám, ale dobrý je vtip od Izera, kdy
přijde koktavý pán do ordinace a říká: P-p-pane dok-doktore, jak to vy-vypadá s mý-mi
výs-výsledky? doktor: Mám pro vás špatnou zprávu. Máte problém s prostatou.
pán: S –s pro-prostatou? A co-co to pro mě jako-jako do bud-budoucna zn-znamená?
doktor: Pro vás? Že budete chcát tak jak mluvíte.
Co tě v životě nejvíce zarmoutilo?
Na to si ani nevzpomínám a myslím, že je to tak dobře.
Mohl bys nám sdělit, jaké máš plány do nejbližší
budoucnosti?
Určitě nepřestávat s tvorbou her a
pořád se v tom zdokonalovat. Chtěl bych sestavit tým z lidí, kteří by do té
tvorby byli zapálení stejně jako já a aby se ta hra dovedla do cíle ve stejném
počtu lidí, jako se na ní začne pracovat.
Máš nějaké vzdělání v tomto oboru, nebo jsi amatér samouk?
Teď jdu do čtvrtého ročníku v oboru Informatika, ale jsem
spíš samouk.
Jak vzpomínáš na
své začátky s počítačem? Jaké byly tvoje první programy a hry?
Na začátky vzpomínám rád, protože jsme
nebyli až tak nároční na hry jako dnes. Jinak mé první hry vznikali v Game
Makeru a to byl jenom nějaký arkanoid. Jinak jsem se o tvorbu až tak nezajímal.
Kolik času
strávíš denně u svého počítače?
Je to různé, ale
někdy i víc, než je zdrávo.
Chtěl bys nám
ještě něco říci, na co jsem si nevzpomněla?
Ne, už jsem
odpověděl na vše.
Znáš stránky
Abecedaher a Herní Svět, jak se ti líbí?
Abecedaher byli
snad úplně první stránky, které jsem v životě navštívil jako stránku o hrách,
kde jsem zatím vždycky úspěšně našel vše, co jsem potřeboval a doufám, že se
jednou v tom seznamu her objeví i ta moje.
Co bys chtěl na
závěr vzkázat našim čtenářům?
Doufám, že se vám
Klášter na kraji lesa líbil. A chtěl bych tímto i vyzvat, jestli jsou někteří
čtenáři také talentovaní tvůrci a chtěli by se podílet na nové adventuře, aby mi
napsali na mail d.town@seznam.cz dělám už teď takový nábor.
Díky za rozhovor.
I já děkuju.
Pro čtenáře
našich stránek Herní Svět otázky kladla Arduška.
|