Undying Team
Email :
WWW : un-team.net
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Rozhovor s nadaným českým autorem freeware Michalem Virkovským
Dnes vám nabízíme rozhovor s velice nadaným českým autorem freeware, píšícím
pod jménem Michalem Virkovským, který používá velice zajímavý, až výhružný
pseudonym, tedy „Virus“. Pravidelným návštěvníkům našich stránek
„Herní Svět“ tento skromný, ale jinak velice úspěšný autor freeware
rozhodně není neznámým pojmem, jen pro pořádek připomenu, že na našich
stánkách naleznete jeho hry, například „BPDHN“, tedy „Bez peněz do
hospody nelez“, nebo „Adventura ŽJB“, tudíž „Život je boj“, která
je přímým pokračováním mini adventury „Bez peněz do hospody nelez“.
Dnes vám tedy chceme přiblížit i postavu autora samého, seznámit vás s ním,
nahlédnout do jeho tvůrčí kuchyně a tak zjistit, na čem pracuje a také se
dozvědět něco o jeho zájmech a koníčcích.
Ahojky Michale, tak jako obvykle tě hned předem požádám, aby jsi se našim čtenářům představil.
Zdravím, jmenuji se Michal Virkovský (poznámka - kdo by to byl řekl :))
), jsem 16 letý, svobodný, chytrý mladík (poznámka - zatím xD). Pocházím
z Děčína, tam také studuji, konkrétně SPŠ strojní a dopravní obor
elektrotechnika. Mezi mé koníčky patří… No to bych předbíhal :).
Proč jsi zvolil takový až strach nahánějící pseudonym „Virus“?
Oh my Aláh… To je moc dlouhá historie… No dobře když to chcete slyšet.
Žil byl jednou jeden učitel, ale nebyl to obyčejný učitel, byl to učitel,
který učil na ZŠ (poznámka – hned bych se tam vrátil) a ten učitel měl
strašnou oblibu v dávání přezdívek a tak jsem taky jednou jednu schytal
(poznámka – bylo jich víc). Moje všechny přezdívky zatím vznikaly přes
příjmení „Virkovský“ -> „Vir“ -> „Virky“ až nakonec
„Virus“. No, ale ona je to fajn přezdívka, například si mě skoro nikdo
nechce autorizovat v ICQ atd., ale člověk si zvykne :o).
Kdy jsi začal s tvorbou freeware a jak jsi se k tomu vůbec dostal?
A sakra… Další dlouhá historie… Dobře… Zkrátím to – je to tak 5
let co mi otec přinesl domů můj první programovací nástroj „Petr“ začal
jsem ho projíždět a učit se. Potom jsem dostal ve 13 připojení k
Internetu. Vytvořil svůj první tým, už ani nevím jak se to jmenovalo (poznámka
– nebo to spíš nechci říct). S týmem přišel také první projekt
„Operace Ting Tong“, myslím že dost lidí ji zná (poznámka – byla ve vývoji
dost dlouho.)… No a asi tak nějak jsem začal s hrami. Jo - a také myslím
že s freeware musí začít každý, myslím že je blbost začínat s komerčním
projektem. Je to docela i nemožné.
Máš nějaké vzdělání v tomto oboru, nebo jsi amatér samouk?
Jediný vzdělání, který zatím mám je základní, ale to je dlouhá
historie xD… Jo, jo, jsem absolutní samouk a jsem rád :).
Jaké máš ostatní záliby a koníčky?
Nó, dříve jsem hrál závodně fotbal, ale pak jsem si zlomil nohu (poznámka
– při fotbale) a od té doby už ho hraji jen externě :o), ale 22.8.2008 plánuji
velkolepej návrat na trávník, už se celkem těším, musím koupit kopačky,
jsou mi malé, pokud někdo má, ať mi je pošle na mail :o)). Těch zálib je
víc, už 6-9 let hraji stolní tenis. Také mám rád posezení s přáteli u mě
na zahradě (poznámka – ale jen když se nic nerozbije!). Dále rád - lyžuji,
jezdím na snowboardu, na kole, plavu atd.…
Jak vzpomínáš na své začátky s počítačem? Jaké byly tvoje první
programy a hry?
Na začátky vzpomínám rád, člověk se furt něčemu učil, objevoval
nepoznané, konkuroval ostatním týmům… Postupem času se tyto věci odpařují
(bohužel) a pak už to taková zábava není. Člověka to pak už tolik
nebere. :). Můj první program byla vysunovačka cd-ček, byla to parádní
aplikace, když si vzpomenu kolik zábavy jsem si spolu užily xD… No a první
hra byl remake Counter Strika, ale ta hra nevyšla :-).
Kolik času strávíš denně u svého počítače?
Chtěli jsme tam trávit méně času, ale MY jsme řekli ne! Když u compu,
tak pořádně O:-)… O prázdninách asi 4 hodiny denně, jindy je moc učení,
takže asi hoďku-dvě.
Zúčastnil jsi se už některých soutěží, například Becherovka
Game?
Nevím o tom. Ale do BG 2008 se chystáme, máte se na co těšit (teda jedině
pokud, tam bude kategorie pro PC, nějak se tam teď o tom diskutuje).
Máš nějaký autorský vzor, který bys chtěl jednou předčit? Která
hra tě třeba nejvíce v životě zaujala?
Ne. No když vezmu komerční scénu, tak každopádně Posel Smrti, to je,
byla a bude nejlepší hra staletí – pro mě. No a z freeware scény to je 5
kouzelných amuletů, mrtvé město… no a teď jsem určitě na jednu zapomněl…
Zahraješ si také někdy sám nějakou hru od jiných autorů a jaké máš
při tom pocity?
Při hraní freeware her většinou okoukávám fígle, které ve hrách používají,
nebo se jen kochám grafikou, čerpám inspiraci atd. :). Hry od jiných autorů
rozhodně hraji. A také se mi zdá že ke hrám ze zahraničí se v Česku přihlíží
úplně jinak než na ty domácí, Česko je národ kritiků (poznámka –
brek)…
Vím, že máš již vlastní webové stránky, co nám o nich můžeš říci?
Myslíš tyhle http://un-team.net ? :P Co bych o nich, tak řekl. Jsou asi tři
týdny staré/nové, jsou pěkné, útulné, mají rádi lidi, nekoušou…
Co tě v životě nejvíce potěšilo a na co nejraději vzpomínáš?
Myslím že se to do rozhovoru na hernisvet.cz nehodí :o). Ale tak když to
vezmu z mé vývojářské historie, tak asi vydání mých dvou adventur…
A naopak, máš nějaký smutný zážitek, něco co tě hodně
zarmoutilo?
No, teď jsem si na jeden vzpomněl a musím si dát 15 minut pauzu od psaní
(poznámka – potom ho sem úmyslně zapomenu dopsat).
Pracuješ sám, nebo v kolektivu?
Proměnlivě, raději si všechno dělám sám, ale čas od času si nechám
pomoci :-).
Co myslíš, jak obstojí čeští autoři freeware ve srovnání se
zahraničními?
Roznesou je na kopytech. Zahraniční vývojáři nemají nejmenší šanci
obstát v náporu chrlících se Českých adventur od jednoho malého týmu
(http://un-team.net) herní scéna zažívá poprask, ano, ano a je tu revoluce
v herním průmyslu. (to byla ukázka z toho co se bude dít v rozpětí
3-62let).
Tvoje výše zmíněné hry mne docela zaujaly, co bys nám o nich mohl říci?
Jak dlouho trvá zpracování takové jedné hry?
Život je boj – 16hodin (v kuse). Bez peněz do hospody nelez - 20 hodin (v
kuse). A to myslím úplně celkově – scénář, grafika, program, zvuky, úvodní
znělka… Když má člověk dobrý nápad a motivaci, tak jde vše téměř
samo :-).
Vytvořil jsi ještě nějaké další hry, připravuješ nějaké nové?
Jestliže ano, tak jaké?
No pod slovem „vytvořil“ si představuji dokončil a vydal – potom je
odpověď ne, jen tyto dvě adventury, ale v brzké době to hodlám napravit
:-). Už týden připravuji jednu pohádkovou adventuru (Tajemná ves v
EsMandelu) už je kompletně hotova první kapitola + hl.postava, teď se zaměřuji
na kapitolu 2 a to po scénáristické stránce. Již teď můžu prozradit že
v druhé kapitole si zahrajete za zvířátko, no není to krásné, která hra
Vám to dá... :-).
Specializuješ se pouze na adventury, jestliže ano, tak proč?
Ano, jen a pouze. Dříve jsem dělal akční hry, ale to mě nebavilo.
Adventury jsou to co chci kutit, už taky jenom kvůli tomu že jich poslední
dobou vychází strašně málo.
Znáš stránky Abecedaher a Herní Svět, líbí se ti, co bys na nich
vylepšil?
Ano, znám. Dokonce si teď z fleku vybavím jejich vzhled. :) Nic bych
nevylepšoval, na co? Vždyť všechno co potřebuji, tam najdu :-).
Co bys chtěl na samotný závěr vzkázat našim čtenářům?
Nag nag nagenou – jestli nějaký čtenář ví ve které písničce se to
zpívá ať mě neprodleně kontaktuje. To je asi tak vše co bych hodlal vzkázat.
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho dalších úspěchů.
Taky děkuji za ulítlý rozhovor, nechal jsem se unést. Asi mám dnes nějakou
dobrou náladu.
Pro Herní Svět exkluzivně zvídavé otázky kladla Arduška.
|